Title The Opening of Japan and the Discovery of the Hidden Christians

  • Nagasaki
Topic(s):
Historic Sites/Castle Ruins
Medium/Media of Use:
Web Page
Text Length:
≤250 Words
FY Prepared:
2019
Associated Tourism Board:
「nagasakitoamakusachihonosempukukirishitankanrenisan」hozonkatsuyojikkoiinkai

開国と信徒発見

解禁とキリスト教の再興


開国を機に始まったカトリックの宣教と新たな教会堂の建設

フランス革命やナポレオン戦争による混乱や宗教からの脱却の流れを経て、フランスではカトリック復興の気運が高まっていた。1838年、ローマ教皇庁は当時既にベトナムや中国で活動を行っていたパリ外国宣教会に日本での再宣教を委託した。1844年には日本に近い琉球の島々(沖縄)に宣教師が滞在し、布教の機会をうかがっていた。


19世紀になると、産業革命に後押しされ、西洋列強の世界進出が拡大した。1854年、日本はアメリカの圧力により鎖国政策を放棄した。1858年には西洋諸国と通商条約を締結し、1859年に函館、神奈川、長崎の港が開かれた。


パリ外国宣教会のプリュダンス・ジラール神父は当初フランス公使の通訳として来日した。1863年、ルイ・フューレ神父が横浜から長崎に入り、数か月後にベルナール・プティジャン神父もその後を追った。開国をきっかけに、ローマ教皇ピウス10世は1597年に長崎で処刑された26人の殉教者を列聖した。長崎での宣教が再開され、新たな教会堂建設計画が始められた。


(挿画:庄司好孝)


開國與「信徒發現」


基督教解禁與復甦


乘開國之機,傳播天主教,興建新教堂

經歷了法國大革命和拿破崙戰爭造成的動盪以及脫離宗教的潮流,天主教在法國復甦的聲浪也逐漸高漲。1838年,當時已在越南及中國活動的巴黎外方傳教會受命羅馬教廷,前往日本再傳教。1844年,傳教士停泊於日本附近的琉球諸島(現今的沖繩),等待進入日本的時機。

進入19世紀後,工業革命促使西方列強向外擴張。1854年,在美國的施壓下,日本放棄鎖國政策。1858年,日本與西方各國簽訂通商條約,並於1859年相繼開放函館、神奈川以及長崎的港口。

1859年,巴黎外方傳教會的普魯登絲·吉拉爾神父赴日,擔任法國大使的口譯工作。1863年,路易·菲雷神父從橫濱前往長崎,六個月後,貝爾納·珀蒂讓神父相繼抵達。伴隨著日本的國門開放,羅馬教宗庇護十世將1597年在長崎被處死的26名殉教者尊為聖人。隨著長崎傳教活動的重啟,新教堂的建設計畫也得以逐一跟進。


(插圖:庄司好孝)

打开国门与“信徒发现”


基督教解禁与复兴


乘开国之机,传播天主教,兴建新教堂

历经法国大革命和拿破仑战争造成的动荡及脱离宗教等形势,天主教在法国复兴的浪潮也日益高涨。1838年,当时已在越南及中国活动的巴黎外方传教会受罗马教廷委托,前往日本重新传教。1844年,传教士暂居于日本附近的琉球诸岛(现冲绳),等待进入日本的时机。

进入19世纪后,工业革命促使西方列强向海外扩张。1854年,在美国的施压下,日本放弃锁国政策。1858年,日本与西方各国签订通商条约,并于1859年开放函馆、神奈川以及长崎的港口。

1859年,巴黎外方传教会的普鲁登丝·吉拉尔神父赴日,担任法国大使的口译工作。1863年,路易·菲雷神父从横滨前往长崎,六个月后,贝尔纳·珀蒂让神父相继抵达。伴随着日本国门的开放,罗马教宗庇护十世将1597年在长崎被处死的26名殉教者列为圣人。之后长崎传教活动再度开启,新教堂的建设计划也随即展开。


(插图:庄司好孝)

The Opening of Japan and the Discovery of the Hidden Christians

The Lifting of the Ban and the Revival of Christianity


Japan Reopens; Catholic Missions Start and New Churches Are Constructed

After the chaos and secularization of the French Revolution and the Napoleonic wars, the Catholic church in France was undergoing a period of revival. In 1838, the Vatican entrusted the Paris Foreign Missions Society, which was already active in Vietnam and China, with the responsibility for the repropagation of Japan. As early as 1844, missionaries went to live in the nearby Ryukyu Islands (now Okinawa) to explore the possibility of gaining entry into Japan.


In the nineteenth century, the Western powers, galvanized by the industrial revolution, began to expand overseas. In 1854, under pressure from the United States of America, Japan abandoned its policy of national seclusion. In 1858, it signed trade treaties with the principal Western powers, and the ports of Hakodate, Kanagawa, and Nagasaki were opened in 1859.


Father Prudence Girard of the Paris Foreign Missions Society came to Japan in 1859, initially as the interpreter for the French consul general. In 1863, Father Louis Furet made the move from Yokohama to Nagasaki, followed by Father Bernard Petitjean six months later. Meanwhile, the opening of the country had also inspired Pope Pius IX to canonize the 26 martyrs crucified in Nagasaki in 1597. Missionary work was resumed in Nagasaki and plans to build a new church there got underway.


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