Title Emile Guimet, Nineteenth-Century French Traveler

  • Kanagawa
Topic(s):
Historic Sites/Castle Ruins Shrines/Temples/Churches
Medium/Media of Use:
Pamphlet
Text Length:
≤250 Words
FY Prepared:
2019
Associated Tourism Board:
Kotoku-in
Associated Address:
4-2-28 Hase, Kamakura-shi , Kanagawa

エミール・ギメによるプロムナード・ジャポネーズ


エミール・ギメは19世紀フランスの商人、旅行者、美術の専門家、コレクターであり、パリの今日の国立アジア美術館(ギメ美術館)の前身である宗教博物館をリヨンに設立しました。


高徳院を訪れた後、ギメは周囲の樹木の中から「青銅の丘」ともいえるような大仏の頭部について説明しました。 彼は、巨大な仏像は、西洋人がよく考えていた釈迦牟尼仏ではなく、大日如来の姿をした盧遮那仏を表していると述べました。 彼はこの後者の点で間違っていました。なぜなら大仏は現在、仏教徒によって阿弥陀仏として普遍的に認識されているからです。 彼は、画像の台座に内部への入り口がついていて内部に入ることができると述べています。 彼は続けて、あらゆる場所、あらゆる高さのところに仏が数多く描かれたり、置かれたりしているとのべています。 しかし、これは今日は真実ではありません。


Emile Guimet, Nineteenth-Century French Traveler


Emile Guimet (1836–1918) was a French merchant, traveler, art expert, and collector. He founded the Museum of Religions in Lyon. The collection is now held by the Guimet National Museum of Asian Arts in Paris.

After visiting Kotokuin, Guimet wrote a travel account (Promenades japonaises) in which he described the head of the Great Buddha as rising “like a copper hillock” from among the surrounding trees. He correctly noted that the gigantic statue was not a representation of the historical Buddha Shakyamuni, as was often thought by Westerners. But he mistook it instead for a depiction of the cosmic Buddha Rushana—the Great Buddha is now universally recognized by Japanese Buddhists as Amida Buddha. Guimet describes an entrance in the base of the statue that provided access to the interior, as is still the case today. He goes on to describe the interior of the statue as a complex sacred space, filled with images of the Buddha set at differing heights. This description may have been accurate at the time, but no such images are found inside the statue today.


Search