Title Cape Shionomisaki

  • Wakayama
Topic(s):
Historic Sites/Castle Ruins
Medium/Media of Use:
Interpretive Sign Pamphlet Web Page
Text Length:
≤250 Words
FY Prepared:
2019
Associated Tourism Board:
Nanki Kumano Geopark Promotion council

潮岬

潮岬は日本最大の島である本州の最南端です。ここはフィリピンからやってくる暖かい黒潮が陸地に最も近づく場所で、世界最北端に住むサンゴ群生の一部が生息することを可能にしています。岬の先には潮岬灯台があります。この灯台は岩の多い岬を進む船を安全に導くために、1878年に建設されました。日本で初めての石造灯台の一つで、イギリスの技術者リチャード・ヘンリー・ブラントンが設計しました。

1890年にトルコの船が紀伊大島の近くで座礁し587名の犠牲者を出しました。現地の村人は69人を助けることができ、トルコに戻るまで世話をしました。この優しさが2国間の強くて長く続く関係を育みました。串本のトルコ記念館には悲劇が記録されています。

岬自体はかつては島であり、地震活動が2つの海岸段丘を海底から押し上げたときにできました。陸地は徐々に海から上がっていて、年間で5cm押し上がり続けています。砂州がゆっくりと半島と潮岬の間に作られて、本土との間を繋いでいます。


潮岬


位於日本列島最大的島嶼——本州最南端的潮岬,是黑潮最接近陸地的地點。且正是這股來自菲律賓的暖流,使得世界最北端的一些珊瑚群得以成長茁壯。

坐落在海岬頂端的潮岬燈塔,是日本最早的石造燈塔之一。它建於1878年,由英國工程師理查·亨利·布朗通(1841-1901)設計,用來引導船隻安全渡過岩礁遍布的海岬。

1890年,一艘土耳其船隻於紀伊大島附近觸礁,導致587人不幸罹難。當地村民共救起69人,並加以精心照顧,直到他們重返土耳其。兩國間長久以來穩定的友好關係,正是源自這次親善之舉。而這段刻骨銘心的悲劇,則被展示於串本的土耳其紀念館中。

過去的潮岬是一座島嶼,而隨著海流運動,沙洲在半島和潮岬間逐漸形成,最後與本州相連。

潮岬


潮岬位于日本列岛最大的岛屿——本州岛的最南端。这里是日本暖流最接近陆地的地点,且正是这股来自菲律宾的暖流,使得世界最北端的一些珊瑚群得以茁壮成长。

潮岬灯塔坐落于海岬顶端,是日本最早的石造灯塔之一。它建于1878年,由英国工程师理查德·亨利·布朗通(1841-1901)设计,用来引导船只安全渡过遍布岩礁的海岬。

1890年,一艘土耳其船只于纪伊大岛附近触礁,造成587人不幸遇难。当地村民共救起69人,并予以悉心照料,直至他们返回土耳其。两国间长久以来稳固的友好关系,正是源自这次亲善之举。而这段刻骨铭心的悲剧,被展示于串本的土耳其纪念馆中。

潮岬昔日为一座岛屿,而随着海流运动,沙洲逐渐在半岛和潮岬间积累形成,最终与本州岛相连。

Cape Shionomisaki

Cape Shionomisaki is the southernmost point of Honshu, Japan’s largest island. It is the point where the warm Kuroshio Current, originating in the Philippines, comes closest to the shore, allowing some of the world’s northernmost coral communities to thrive.

At the tip of the cape is Shionomisaki Lighthouse. It was built in 1878 to guide ships safely past the rocky cape. It is one of Japan’s first stone lighthouses, designed by Richard Henry Brunton, a British engineer.

In 1890, a Turkish ship ran aground nearby in Kii Oshima, killing 587 people. The local villagers were able to save 69 people and care for them until they could return to Turkey. This kindness has fostered a strong and long-lasting relationship between the two nations. The Kushimoto Turkish Memorial and Museum marks the tragedy.

The cape itself was once an island, created when seismic activity pushed two coastal terraces up from the seafloor. The land gradually rose from the sea, and it continues to rise five centimeters a year. Slowly, a sandbar built up between the peninsula and Cape Shionomisaki, connecting it with the mainland.


Search