Title Seto Ohashi Bridge

  • Kagawa
Topic(s):
Historic Sites/Castle Ruins Activities
Medium/Media of Use:
Pamphlet Web Page
Text Length:
≤250 Words
FY Prepared:
2019
Associated Tourism Board:
Kagawa Prefecture Tourism Association

瀬戸大橋


現代建築工学の驚異的な成果である全長13キロの瀬戸大橋は、本州の岡山県と四国の香川県を結んでいます。この堂々とした構造物は実際には10基の連続した二段構造の橋からなり、上層は自動車道路、下層は鉄道になっています。この瀬戸大橋は世界最長の二段構造の橋です。1978年から1988年まで10年間かけて建設されました。その苦心の経緯の詳細は、橋の四国側のたもとにある、坂出市の瀬戸大橋記念公園で知ることができます。入場料無料の記念館では、この建設プロジェクトが直面した難題や達成した偉業について詳しく説明しています。地上108メートルの瀬戸大橋タワーからは橋全体と、橋の下や両側に位置する瀬戸内海の島々を眺めることができます。橋を渡るのに自動車では約15分かかります。四国側の宇多津駅と岡山県の児島駅の間を列車で移動する場合も同じくらいです。


Seto Ohashi Bridge


A wonder of modern architectural engineering, the 13-kilometer Seto Ohashi Bridge connects Okayama Prefecture on the main island of Honshu with Kagawa Prefecture in Shikoku. The imposing structure actually consists of 10 connected two-tiered bridges; the upper deck is for cars and the lower is for trains. As such, Seto Ohashi is the world’s longest double-decked bridge. It was built over a period of 10 years, from 1978 to 1988—a painstaking process that visitors can learn more about at Seto Ohashi Memorial Park in Sakaide, at the foot of the bridge on the Shikoku side. A free museum details the challenges and triumphs of the construction project, while the 108-meter Seto Ohashi Tower offers views over the entire length of the bridge and the islands of the Seto Inland Sea on both sides of it. Driving across the bridge takes about 15 minutes, as does the train trip between Utazu Station on the Shikoku side and Kojima Station in Okayama.


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