大歳社
大歳社は初辰まいりの4番目の場所で終点である。神話に登場する収穫神・大年神を祀る。大年神は種貸社や楠珺社の祭神である稲荷の兄である。
大歳社を訪れることで、 「種を植える」 (種貸社) から 「育てる」 (楠珺社) 、 「刈り取る」 (大歳社) へと続く、象徴的な展開が完成し、農業をビジネスへ例え、初期投資から最終的な成功を得ることを表す。江戸時代 (1603年–1867年) に書かれた旅行ガイドブックには、大阪の商人が借金の回収に苦労しているときに神社にお参りすると書かれている。
大歳社
大歳社は初辰まいりの4番目の場所で終点である。神話に登場する収穫神・大年神を祀る。大年神は種貸社や楠珺社の祭神である稲荷の兄である。
大歳社を訪れることで、 「種を植える」 (種貸社) から 「育てる」 (楠珺社) 、 「刈り取る」 (大歳社) へと続く、象徴的な展開が完成し、農業をビジネスへ例え、初期投資から最終的な成功を得ることを表す。江戸時代 (1603年–1867年) に書かれた旅行ガイドブックには、大阪の商人が借金の回収に苦労しているときに神社にお参りすると書かれている。
大歲社
大歲社是「初辰敬拜」的第四站,也是最後一站,參拜者在這裡祈求收款順利和心想事成。神社的主神是神道教神話中的豐收之神——大歲神,祂是掌管農業和商業的稻荷神的兄長,稻荷神的化身被供奉在種貸社和楠珺社之中。
參拜完大歲社便完成了初辰敬拜,象徵著從種植(種貸社)到培育(楠珺社)再到收穫(大歲社)的整個過程。如果從農業角度延伸到商業來看,它代表著從最初投資到最終成功。江戶時代(1603-1867)的一本旅遊指南中說,當大阪商人在討債要帳遇到困難時,就會到大歲社祈禱。
大岁社
大岁社是“初辰敬拜”的第四站,也是最后一站,参拜者在这里祈求收款顺利和心想事成。神社的主神是神道教神话中的丰收之神——大岁神,他是掌管农业和商业的稻荷神的兄长,稻荷神的化身被供奉在种贷社和楠珺社之中。
参拜完大岁社便完成了初辰敬拜,象征着从种植(种贷社)到培育(楠珺社)再到收获(大岁社)的整个过程。如果从农业角度延伸到商业来看,它代表着从最初投资到最终成功。江户时代(1603-1867)的一本旅游指南中说,当大阪商人讨不回债款时,就会到大岁社祈祷。
Ōtoshi-sha
Ōtoshi-sha is the fourth and last stop in the Hattatsu Mairi ritual. This shrine is dedicated to Ōtoshi no Kami, a harvest god in Shinto mythology. He is the older brother of Inari, the deity enshrined at Tanekashi-sha and Nankun-sha.
Visiting Ōtoshi-sha completes the Hattatsu Mairi’s symbolic progression from planting (represented by the “seed” shrine, Tanekashi-sha), through nurturing (Nankun-sha) to reaping (Ōtoshi-sha)—or, to extend the metaphor from farming to business, from initial investment to eventual success. One travel guidebook written during the Edo period (1603–1867) says Osaka merchants would pray at Ōtoshi-sha when they were having trouble collecting debts.