標題 別府溫泉從什麼時候開始被稱為「地獄」的?

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類別:
大自然 村落、街道
媒體用途種類:
看板
字數:
250以下
編寫年度:
2020
地區協議會名稱:
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How long have Beppu’s hot springs been called “hells”?


The word jigoku (hell) has likely been used to describe Beppu’s scalding hot spring pools since the Heian period (794–1185), although no record specifies the term’s exact origin. Experts believe the word jigoku is derived from the Buddhist term Ennetsu-jigoku (burning hell), one of the eight hot hells in the Buddhist tradition. In the centuries since, jigoku has often been used as a general term for places resembling a common image of hell, with hot gases, scalding water, and the like.

The Nihon sandai jitsuroku (Historical Record of Japan over Three Imperial Reigns) states that Beppu’s Mt. Tsurumi had a major eruption in 867, releasing hot gases that took many lives. The tenth-century Ojoyoshu (Essentials of Rebirth in the Pure Land), a widely read Buddhist text, included vivid illustrations of the Buddhist hells, establishing a shared visual vocabulary throughout Japan. These two influences likely linked Beppu’s hells and the Buddhist concept of hell in people’s minds, leading to the jigoku naming used in Beppu today.


別府の危険な熱さの温泉はどのくらい前から「地獄」と呼ばれているの?

「地獄」という言葉は、平安時代(794年~1185年)から別府の熱い温泉を表すのに使われていたようですが、正確な起源についてははっきりとした記録は残っていません。専門家によると、地獄という言葉は仏教に古くからある「八熱地獄」の1つである「炎熱地獄」に由来しているそうです。それから何世紀にもわたり、「地獄」という言葉は、高温ガスや熱湯などの地獄のような場所を表す一般的な用語としてしばしば使用されてきました。

「日本三代実録」によると、別府の鶴見岳は867年に大規模な噴火を起こし、噴き出た熱いガスによって多くの人が亡くなったそうです。その約一世紀後に出版され広く普及した仏教の本「往生要集」には地獄の絵が描かれており、人々の間で視覚的なイメージとしての地獄が根付いたのです。これら2つの出来事が別府の「地獄」と、人々の心の中にある地獄という概念を結びつけ、そして今でも別府で使われている「地獄」という名前につながっていると考えられます。


别府温泉从什么时候开始被称为“地狱”的?


尽管没有任何记载表明其确切起源,但自平安时代(794-1185)开始,“地狱”一词可能就已经被用来形容别府滚烫的温泉了。专家认为,这种说法可能出自佛教八大热地狱之一“炎热地狱”。之后的数个世纪里,“地狱”常常被用来描绘在大众心目中,充满高温气体、滚烫的热水等与地狱相似的地方。

据《日本三代实录》记载,别府的鹤见岳火山在867年大规模喷发,炽热的气体夺去了许多人的生命。10世纪的《往生要集》是一部广为流传的佛教典籍,其中有对地狱生动描绘的插图,确定了地狱在日本大众心中的视觉形象。或许正是因为两者前后出现,才使得人们将温泉与佛教中的地狱关联起来,为别府的温泉冠上了“地狱”的名称。

別府溫泉從什麼時候開始被稱為「地獄」的?


儘管沒有任何記載表明其確切起源,但自平安時代(794-1185)開始,「地獄」一詞可能就已經被用來形容別府滾燙的溫泉了。專家認為,這種說法可能出自佛教八大熱地獄之一「炎熱地獄」。之後的數個世紀裡,「地獄」常常被用來描繪大眾心目中,充滿高溫氣體、滾燙熱水等與地獄相似的地方。

據《日本三代實錄》記載,別府的鶴見岳火山在867年大規模噴發,熾熱的氣體奪去了許多人的生命。10世紀的《往生要集》是一部廣為流傳的佛教典籍,其中有對地獄生動描繪的插圖,奠定了地獄在日本大眾心中的視覺形象。或許正是因為兩者前後出現,才使得人們將溫泉與佛教中的地獄關聯起來,為別府的溫泉冠上了「地獄」的名聲。

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