Title Deities in the Pagoda

  • Kyoto
Topic(s):
Shrines/Temples/Churches
Medium/Media of Use:
App, QR code, etc.
Text Length:
≤250 Words
FY Prepared:
2019
Associated Tourism Board:
Toji

五重塔の佛たち

空海(774–835)は、真言密教の神聖な宇宙論を反映するように五重塔の内部を設計した。真言密教の弟子はシンボルによる宇宙の描写である曼荼羅を禅定の助けになるものとして使用する。

塔の中心に安置されているのは、この真言密教のパンテオンとも言える場所の最高位を占める五智如来である。真言密教のすべての核となる基本原理、または宇宙の佛である大日如来は中心柱によって表されている。柱を取り囲むそのほかの4体の仏陀は、極めて重要な富岳をそれぞれ向いている。東方佛の阿閦如来,南方佛の宝生如来,西方佛の阿弥陀如来,北方佛の不空成就如来。これらに、他の生物が涅槃に入るのを助けるため、悟りを開くことを遅らせてこの世にとどまった慈悲深い八菩薩が加わる。


五重塔內佛像


空海(774-835)遵循著真言宗的神聖宇宙觀,設計出東寺五重塔內部。真言密宗的信徒認為,曼荼羅有助修禪入定,是佛教宇宙奧義之象徵。

被安置於塔內中央的五智如來,為真言金剛界至尊。塔心柱,即被視作大日如來,為密宗教理的核心、浩瀚宇宙的根本。心柱周圍,四神各據一方——阿閦如來在東;阿彌陀佛在西;寶生如來在南;不空成就如來在北。另有慈悲為懷、為渡化眾生而甘願延遲開悟的八大菩薩。

五重塔内佛像


东寺五重塔内部,由空海(774-835)遵循真言密宗的神圣宇宙观而设计。真言密宗的信徒认为,曼荼罗象征佛教宇宙之奥义,有助修禅入定。

安置于塔内中央者,为真言金刚界至尊——五智如来。塔心柱,即被视作大日如来,为密宗教理的核心、浩瀚宇宙的根本。心柱周围,四神各据一方——东为阿閦如来;南为宝生如来;西为阿弥陀佛;北为不空成就如来。另有大慈大悲、为渡化众生而甘愿延迟开悟的八大菩萨。

Deities in the Pagoda

Kūkai (774–835) designed the interior of the pagoda to reflect the sacred cosmology of Shingon Buddhism. Shingon adherents use mandalas––symbolic depictions of the universe––as aids to meditation.

At the center of the pagoda are the Five Great Buddhas (Gochi Nyorai) who occupy the highest rank in the Shingon pantheon. Dainichi Nyorai, the primordial or cosmic Buddha at the core of all things in Shingon theology, is represented by the central column. The other four Buddhas surround the column, each facing a cardinal direction: Ashuku Nyorai, the Immovable One, on the east side; Hōshō Nyorai, the Jewel Born, to the south; Amida Nyorai, Buddha of Infinite Light and Life, to the west; and Fukūjōju Nyorai, He Whose Accomplishment Is Not in Vain, to the north. They are joined by eight bodhisattvas—compassionate beings who delay their own enlightenment to help other living beings enter nirvana.


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