Title Deep Roots: Yoshino’s Long History is Built on Spiritual Devotion

  • Nara
Topic(s):
Historic Sites/Castle Ruins World Heritage (Natural or Cultural)
Medium/Media of Use:
Web Page
Text Length:
501-750
FY Prepared:
2019
Associated Tourism Board:
Yoshino Town

深いルーツ:吉野の長い歴史は精神的な献身に基づいている


今日、吉野山は、春のお花見の日本一の名所として有名です。その評判は、吉野の長い歴史と宗教の実践の中心地として、また源義経(1159~1189)や後醍醐天皇(1288~1339)などの著名な歴史上の人物との関係に基づいています。


考古学的証拠によると、人々が少なくとも紀元前14,000年から吉野地域に住んでいたことを示唆しています。吉野水分神社は、奈良盆地に最初の日本帝国裁判所が設立された大和時代(300~710年)に設立された可能性があります。当時の初期の稲作には水が不可欠でした。吉野は作物の重要な水源であったため、神社は当初、水の女神を称えていたかもしれません。


西暦7世紀の終わりに、半伝説的な禁欲主義者の役行者(634–c.700)が山に宗教的な聖域を建てました。吉野の南にある大峰は、民俗信仰、神道、仏教、密教が融合する場所です。信仰は他の信者を引き寄せ、修験道として知られるようになりました。彼は後に吉野に金峯山寺を設立し、修験道の中心になりました。この頃、詩人たちは吉野の自然の美しさを称賛していました。山に関する彼らの詩は、日本最古の詩集である万葉集に記録されていました。詩人の西行(1118~1190)は、平安時代(794~1185)に吉野の奥千本地区の庵に3年間住んだときに書き留めました。


この地域は、おそらく日本で最も有名な武士の義経が逃げてたどり着いた場所でもありました。義経が源氏戦を率いて源平合戦(1180~1185)で平氏と戦った後、彼の兄弟である源頼朝(1147~1199)の怒りを被り、京都から吉野へ逃げました。彼は吉水院(現在の吉水神社)と奥千本に篭りました。彼は後にここから逃げることを余儀なくされ、恋人である静御前(1165-1211)を残しました。これは、現代文学、漫画、小説、テレビドラマだけでなく、詩、能、歌舞伎などで再演された日本文学の最も多くのエピソードの1つになりました。


14世紀半ば、後醍醐天皇は頼朝によって設立された鎌倉幕府(1185–1333)を転覆しました。皇帝は、軍隊が支配権を再主張するまで3年間しか権力を維持できず、吉野に逃げ、そこで吉水院に行宮を設立しました。天皇の南朝と将軍が支配する北朝の衝突は50年以上続き、南北朝時代(1336–1392)として知られています。後醍醐の後継者は、最終的に足利幕府に敗れました(1336–1573)。


明治天皇(1852-1912)は、1868年の明治維新後、皇室がその優位性を再確認した後、南北町時代の後醍醐とその子孫を正当な天皇だと宣言しました。吉野神社の建設を命じ、後醍醐天皇を祀りました。また、政府は修験道の実施を禁止し、その寺院は破壊または他の用途のために改造されました。たとえば、吉水院は吉水神社に変わりました。


第二次世界大戦後、信教の自由によって修験道の再建は認められ、修行者を再び惹きつけ始めました。 2004年、吉野は紀伊山地の聖地と巡礼ルートの一部としてユネスコの世界遺産に登録されました。


Deep Roots: Yoshino’s Long History is Built on Spiritual Devotion


Today Mt. Yoshino is renowned as Japan’s premier spot for cherry blossom viewing in the spring. That reputation stems from Yoshino’s long history as a religious center, as well as its association with notable historical figures such as Minamoto no Yoshitsune (1159–1189) and Emperor Go-Daigo (1288–1339).


Archaeological evidence suggests that people have lived in the Yoshino area since at least 14,000 BCE. Yoshino Mikumari Jinja Shrine may have been founded during the Yamato period (ca.300–710), when the first Japanese imperial court was established in the nearby Nara Basin. Water was essential for the rice agriculture of the period, and since Yoshino was a crucial source of water for crops, the shrine may have initially honored a water goddess.


At the end of the seventh century CE, the legendary ascetic En no Gyoja (634–ca. 700) erected a religious sanctuary on Mt. Omine, south of Yoshino, devoted to a blend of folk beliefs, as well as to Shinto, Buddhism, and Esoteric Buddhism. The faith drew other adherents and become known as Shugendo. En no Gyoja later founded Kinpusenji Temple in Yoshino, which became a center for Shugendo practice. Around this time, poets were praising Yoshino for its natural beauty; their poems about the mountain are preserved in the Man’yoshu, Japan’s oldest extant collection of verse. The poet Saigyo (1118–1190) continued this tradition in the Heian period (794–1185), when he lived for three years in a hermitage in the Oku-senbon area of Yoshino.


This remote area also served as a refuge for Yoshitsune, perhaps Japan’s most famous samurai. After Yoshitsune helped lead the Minamoto clan forces to victory in the Genpei War (1180–1185) against the Taira clan, his stature incurred the jealousy and wrath of his brother, Minamoto no Yoritomo (1147–1199), forcing him to flee from Kyoto to Yoshino. He took sanctuary in Yoshimizuin Temple (now Yoshimizu Jinja Shrine) and Oku-senbon. He was later forced to flee the area disguised as an ascetic, leaving behind his mistress Lady Shizuka (1165–1211). This became one of the most written-about episodes of Japanese literature, retold in poetry, Noh, and Kabuki plays, as well as in modern-day manga, novels, and TV dramas.


In the mid-fourteenth century, Emperor Go-Daigo managed to overthrow the Kamakura shogunate (1185–1333) established by Yoritomo. The emperor was only able to maintain power for three years before the warlord-led forces reasserted control, forcing him to flee to Yoshino, where he established his court at Yoshimizuin Temple. The clash between the emperor’s forces based in this Southern Court and the shogun-controlled Northern Court in the capital lasted over 50 years and is known as the Nanboku-cho period (1336–1392); Go-Daigo’s successors ultimately yielded to the domination of the warlord-led Ashikaga shogunate (1336–1573). In 1594, the warlord and national unifier Toyotomi Hideyoshi (1537–1598) hosted a cherry blossom viewing (hanami) party at Yoshino for about 5,000 people, ensuring its popularity as Japan’s premier spot for drinking under the petals.


The imperial house reasserted its supremacy after the Meiji Restoration of 1868, and Emperor Meiji (1852–1912) declared Go-Daigo and his descendants the legitimate emperors in the Nanboku-cho period. He ordered the construction of Yoshino Jingu Shrine to honor Go-Daigo, who was then deified.


In the 1870s, the Meiji government, in a bid to establish Shinto as Japan’s official religion, outlawed Shugendo, and its temples were destroyed or converted for other uses; for example, Yoshimizuin Temple was transformed into Yoshimizu Jinja Shrine. After World War II, laws guaranteeing religious freedom brought about the reestablishment of Shugendo, and it began attracting practitioners once again. In 2004, Yoshino became one of the UNESCO World Heritage sites as part of the Sacred Sites and Pilgrimage Routes of the Kii Mountain Range.


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