Title The Nippon Maru

  • Mie
Topic(s):
Historic Sites/Castle Ruins
Medium/Media of Use:
Pamphlet
Text Length:
≤250 Words
FY Prepared:
2020
Associated Tourism Board:
Ise-Shima National Park
Associated Address:
Uramuracho, Toba-shi , Mie

日本丸


1582年に織田信長が死去した後、九鬼嘉隆は信長の後継者である豊臣秀吉(1537–1598)に仕えました。信長は嘉隆に敵を撃破できる船の建造を指示したのに対し、秀吉は1592年に予定されていた朝鮮出兵のために完全に新しい艦隊を設計するよう求めました。

その結果造られた旗艦は、当時の他の軍艦をはるかに凌駕する巨大なものでした。全長約30メートル、全幅11メートルのこの船は、100挺の櫓が備わっていました。嘉隆はこの船に「鬼宿」(かに座を構成する星のうち4つを指す言葉)と命名して秀吉に献上しましたが、その大きさに感銘を受けた秀吉は、この船は日本全体を代表するにふさわしいとして、「日本丸」と改名しました。日本丸は秀吉の艦隊の他の船の原型となりました。

日本丸は江戸時代(1603-1867)に廃船・解体されました。残存しているのは光岳寺に保存されている板戸絵を含め、ごくわずかな部分のみです。


The Nippon Maru


Following the death of Oda Nobunaga in 1582, Kuki Yoshitaka entered the service of Nobunaga’s successor, Toyotomi Hideyoshi (1537–1598). Where Nobunaga had tasked him with creating ships capable of crushing his rivals, Hideyoshi asked him to design an entirely new fleet for a planned expedition to conquer Korea in 1592.

The resulting flagship was enormous, and dwarfed other warships of the time. It was about 30 meters long and 11 meters wide, and was equipped with 100 oars. He christened the ship Kishuku (the Japanese name for four stars in the Cancer constellation), and presented it to Hideyoshi, who was so impressed that he renamed it Nippon Maru—a ship worthy of representing the whole country. The Nippon Maru became the model for the rest of Hideyoshi’s fleet.

The Nippon Maru was decommissioned and disassembled in the Edo period (1603–1867). Only a few pieces remain, including the painted doors now installed at Kogakuji Temple.


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