タイトル 日本最初期のアスファルト道路

  • 長崎県
ジャンル:
史跡・城跡
媒体利用区分:
Webページ
ワード数:
250以下
作成年度:
2019年
地域協議会名:
長崎市

Frederick Ringer’s Asphalt Path

Frederick Ringer (1838–1907), owner of the Former Ringer House, had this asphalt path installed in 1906. Ringer suffered from heart disease, and in the final years of his life, it was difficult for him to climb the steep hill. The path allowed him to travel to and from his house by rickshaw.

In the nineteenth century, most roads were paved with stone or gravel, but gravel roads were exceptionally dusty, and stone pavements were bumpy and uneven. By the 1900s, engineers in Europe began adding asphalt or tar to the gravel mixture to trap dust and increase the lifespan of the road. Gravel-based macadam roads had been introduced to Japan in the 1870s, but asphalt paving was rare in Japan until the 1920s.

The rickshaw, a two-wheeled carriage pulled by a single driver, was invented in Japan in the late nineteenth century. The word “rickshaw” comes from the Japanese jin-riki-sha, meaning “human-powered-cart.” Rickshaw were used widely in cities throughout Japan until the 1920s, when they were largely replaced by automobiles, trains, and trams.


日本最初期のアスファルト道路

リンガー邸の元オーナーであるフレデリック・リンガー(1838~1907年)は、1906年にこのアスファルト舗装道路を敷設した。リンガーは心臓病を患い、晩年には険しい丘を登って家にたどり着くのが困難だった。その小道のおかげで彼は人力車で家を行き来することができた。

19世紀には、ほとんどの道路は石や砂利で舗装されていたが、砂利道は例外的にほこりっぽく、石畳はでこぼこででこぼこだった。1900年までに、ヨーロッパの技術者たちは砂利の混合物にアスファルトやタールを加え始め、砂利を閉じ込めて道路の寿命を延ばした。日本には1870年代に砂利道が導入されたが、アスファルト舗装は1920年代まではまだ珍しかった。

1人の運転手が引く二輪馬車である人力車は、19世紀後半に日本で発明された。人力車は1920年頃まで日本国内の都市で広く使われていた「人力の手押し車」という意味で、その後自動車や電車、路面電車などに大きく取って代わられた。



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