タイトル 長浜の歴史

  • 滋賀県
ジャンル:
史跡・城跡
媒体利用区分:
パンフレット Webページ
ワード数:
250以下
作成年度:
2023年
地域協議会名:
公益社団法人長浜観光協会

Nagahama’s History


Nagahama occupies an important crossroads at the northern end of Lake Biwa, Japan’s largest lake, and its history has been shaped by the movement of people, ideas, goods, and armies. The city was founded in the sixteenth century, a time when samurai lords battled to control the strategic junction between the eastern and western halves of Honshu. Later, Nagahama prospered as a hub for commerce and transport during the more peaceful Edo period (1603–1867), serving as a stop on the Hokkoku Kaidō highway and as the center of a thriving shipping trade. Boats based in the ports of Ōura and Nagahama carried goods from the cities of Kyoto and Osaka in the southwest to Shiotsu in the north, from which they ferried cargo delivered by land from the Sea of Japan.


Nagahama also has a rich industrial history. The village of Kunitomo became an important center for gun manufacturing in the sixteenth century, and entrepreneurs from the area were pioneers in the development of railways, mass-produced textiles, and diesel engines. The wealth they generated supported cultural activities such as the Hikiyama Festival, which remains a symbol of Nagahama today.

長浜の歴史


長浜は日本最大の湖である琵琶湖の北端という重要な交差点に位置し、その歴史は人、知識、物資、軍の動きによって形作られてきました。


この都市は、武将が本州の東半分と西半分の間の戦略的な交差点を支配するために戦った16世紀に設立されました。その後、長浜は平和な江戸時代(1603-1867)には、北国街道の宿場町、また海運業の中心地となり、商業・交通の要衝として栄えました。大浦港や長浜港を拠点とする船は、南西の京都や大阪から北に位置する塩津へと物資を運び、日本海から陸路で運ばれてきた貨物をそこから運んでいました。


長浜には豊かな産業の歴史もあります。国友村は16世紀に銃製造の重要な中心地となり、この地域の起業家たちは、鉄道、大量生産の繊維、ディーゼルエンジン発展のパイオニアとなりました。彼らが生み出した富は、今日でも長浜の象徴である曳山祭などの文化活動を支えました。

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