タイトル 阿弥陀寺 石窟石龕(せっくつせきがん)

  • 京都府
ジャンル:
神社・寺院・教会
媒体利用区分:
Webページ
ワード数:
251-500
作成年度:
2019年
地域協議会名:
大原プロジェクト

Cavern

This cave serves as a mausoleum to Tanzei Shonin (1552–1613), a Buddhist ascetic who is interred in a stone structure within. The opening is large enough for an average-sized person to enter and leads to a larger cavern beyond.


Tanzei instructed his disciples to excavate a cave in the mountainside behind the temple, and then construct a stone mausoleum within. In 1613, at the age of 62, he entered the cave to pray and fast. At his request, his disciples closed him in, leaving just a few air holes. Three days later, when they could no longer hear Tanzei chanting sutras, they sealed the tomb completely.


The practice of Buddhist priests enduring harsh conditions to the death while praying for the salvation of all is known as sokushinbutsu, or becoming a Buddha within one’s own body. Tanzei believed that his actions would ensure the salvation of all those who would later come to worship at his tomb.


There were plans during the Meiji era (1868–1912) to place Tanzei’s remains in a grave. However, when the chamber was opened, the remains were found to be perfectly mummified, so it was decided to inter the body in a new mausoleum instead. This new tomb, a cube of stone measuring approximately 1.5 square meters, remains in the cave for people to visit and pray.


石窟


此石窟是存放修行僧彈誓上人(1552-1613)遺骸石棺的靈廟。洞窟入口僅可容一人通行,愈往裡面愈開闊。

彈誓吩咐其弟子在阿彌陀寺背後的山腰處鑿洞,並在洞內建廟。1613年,62歲的彈誓獨自進入洞穴,開始祈禱、絕食。弟子們遵從他的意願,將他封關於石墓中,僅留少量氣孔。三日之後,弟子們聽不見彈誓的誦經聲,便封死了墓穴。

彈誓以普渡眾生為念艱苦修行,在祈禱中圓寂,成為「即身佛」。他堅信自己的行為一定會為日後到其墓前參拜的人帶來救贖。

明治時代(1868-1912),曾規劃將彈誓的遺骸移葬。但打開廟洞後,發現其遺體已完全木乃伊化,於是決定將其遺體安置於新的靈墓中。新墓與之前一樣被安置在洞穴中供人們參拜,為邊長約1.5公尺的方形石棺。

岩窟


此岩窟是存放修行僧弹誓上人(1552-1613)遗骸石棺的灵庙。洞窟入口仅可容一人通行,愈往前愈开阔。

弹誓吩咐其弟子在阿弥陀寺背后的山腰处凿洞,并在洞内建庙。1613年,62岁的弹誓独自进入洞穴,开始祈祷、绝食。弟子们遵从他的意愿,将他封关于石墓中,仅留少量气孔。三日之后,弟子们听不见弹誓的诵经声,便封死了墓穴。

弹誓以普度众生为念艰苦修行,在祈祷中圆寂,成为“即身佛”。他坚信,自己的行为一定会为日后到其墓前参拜的人带去救赎。

明治时代(1868-1912),曾规划将弹誓的遗骸移葬坟墓。但打开庙洞后,发现其遗体已完全木乃伊化,于是决定将其遗体安置于新的灵墓中。新墓为边长约1.5米的方形石棺,与之前一样,被安置在洞穴中供人们参拜。

石窟石龕

1569年に阿弥陀寺を創設したのち、弾誓上人は自らの死期が近いことを悟ると寺のすぐ後ろの急な崖に洞穴を彫るように弟子たちに指示しました。

洞窟の入り口は普通の人間が歩いて通れるくらい広く、その内部はさらに大きくなっている。壁は粗く刻まれていて、岩肌を水が流れ落ちている。

洞穴の真ん中には石の霊廟がある。弾誓上人は自らの宗派をつくり、日本の封建社会における最下層の人々を教え導くことを選びました。

1613年、62歳の弾誓はこの洞穴に入り、祈りと断食を開始した。彼は寺の弟子に、いくつかの空気穴を残して穴の入り口を封じるように命じた。

弟子たちは弾誓が念仏を唱える声が聞こえなくなってから3日後に空気穴を閉じました。弾誓は、自分の行動が、のちにこの墓所を訪れて礼拝することになる人々を救うことになると考えていた。

すべての人々の救済を願いながら厳しい修行の末、瞑想したながら絶命し、その体がミイラ化した者が「即身仏」と呼ばれる。明治時代(1868~1912年)に、この地下室を開けて、弾誓の亡骸を埋葬するように求める提案がなされた。しかし、入り口が開けられると、弾誓の遺骸は完全にミイラ化していたので、その遺骸は新しい霊廟に納められることになった。

墓所の広さは約1.5平方メートルで、訪れた人は中に入り、祈りを捧げ、供物を供えることができる。


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