Title Kofukuji Temple

  • Nara
Topic(s):
Shrines/Temples/Churches
Medium/Media of Use:
Web Page
Text Length:
≤250 Words
FY Prepared:
2019
Associated Tourism Board:
kotonaranobunkazaitagengokaisetsuseibisuishinkyogikai
Associated Address:
48 Noboriojicho, Nara-shi , Nara

興福寺


1,300年以上にわたる歴史を持つ興福寺は、日本でも大変古い、そして最も由緒ある仏教寺院のひとつである。奈良時代(710~794年)に日本の首都であった奈良の七大寺のひとつとされた。その歴史は669年に始まる。この年、鏡王女(683年没)が、病気に苦しむ夫の藤原鎌足(614~669年)のために祈りを捧げるために、現在の京都府に仏教寺院を建設した。この寺は673年に奈良の厩坂に移され、さらに710年に奈良が都になると現在の場所に移された。創始者である藤原不比等(659~720年)の支援を受けたこの寺は、維摩経にちなんで興福寺(祝福を生み出す寺の意)と名前を変えた。

皇室と藤原氏の支援を受けた興福寺は急速に拡大し、藤原氏の祖神である春日大社とも融合した。大和地方において大きな政治勢力となったが、やがて衰退期を迎え、1717年には大きな火災に見舞われ、伽藍のほぼすべてが焼失した。19世紀、興福寺は中央政府の宗教政策の標的となった。やがて宗教施設として再興する許可を受け、現在も法相宗の本山としての機能を果たしている。7世紀の中国の僧によって広められた法相宗では、すべての現象は心が生み出したものであり、経験したように見えるだけである、としている。僧・玄昉(746年没)がこの教えを興福寺にもたらし、それ以降、興福寺では法相宗を布教・実践している。


興福寺


興福寺擁有1300多年歷史,是日本最古老、最重要的佛教寺廟之一,名列南都七大寺,而「南都」正是奈良時代(710-794)的首都奈良。

寺廟建於西元669年。當時,鏡大王(卒於683年)在如今的京都府修建佛寺「山階寺」,為生病的丈夫藤原鐮足(614-669)祈福。673年,寺廟移至奈良縣的廄阪,改名「廄阪寺」。710年,奈良建都,寺廟再次遷址到如今的地點。在出資建寺者藤原不比等(659-720)的支持下,寺廟改名「興福寺」,取自《維摩詰經》。

在皇室和藤原氏的共同護持下,寺廟實力迅速增長,與附近藤原氏的家族神社春日大社融合。興福寺成為執掌這一地區實權的政治力量。及至鐮倉時代(1185-1333)和室町時代(1336-1573),幕府授命興福寺為大和國(今奈良縣)守將。

15世紀,興福寺逐漸式微。1717年,一場嚴重的火災幾乎燒毀了整座寺廟。明治時代(1868-1912)初期,中央政府壓製佛教,發布神佛分離令,寺廟再次遭遇打擊,被迫與春日大社分離,僧侶盡散。然而,歷經挫折的興福寺終於還是得到許可重建,繁盛至今。

如今,興福寺是法相宗的大本山之一。這一佛教宗派出自中國,創立並發展於公元7世紀,認為一切看似真實經歷的外在表象都源自內心。日本僧人玄昉和尚(卒於746年)回國後將這一教義帶到興福寺,從此,法相宗在這裏落地生根,發揚光大。

兴福寺


兴福寺拥有1300多年的历史,是日本最古老、最重要的佛教寺庙之一,名列南都七大寺,而“南都”正是奈良时代(710-794)的首都奈良。

寺庙建于公元669年。当时,镜大王(卒于683年)在如今的京都府修建佛寺“山阶寺”,为生病的丈夫藤原镰足(614-669)祈福。673年,寺庙移至奈良县的厩坂,改名“厩坂寺”。710年,奈良建都,寺庙再次迁址到如今的地点。在出资建寺者藤原不比等(659–720)的支持下,寺庙改名“兴福寺”,取自《维摩诘经》。

在皇室和藤原氏的共同护持下,寺庙实力迅速增长,与附近藤原氏的家族神社春日大社融合。兴福寺成为执掌这一地区实权的政治力量。及至镰仓时代(1185-1333)和室町时代(1336-1573),幕府授命兴福寺为大和国(今奈良县)守将。

15世纪,兴福寺逐渐式微。1717年,一场严重的火灾几乎烧毁了整座寺庙。明治时代(1868-1912)初期,中央政府压制佛教,发布神佛分离令,寺庙再次遭遇打击,被迫与春日大社分离,僧侣尽散。然而,历经挫折的兴福寺终于还是得到许可重建,繁盛至今。

如今,兴福寺是法相宗的大本山之一。这一佛教宗派出自中国,创立并发展于公元7世纪,认为一切看似真实经历的外在表象都源自内心。日本僧人玄昉和尚(卒于746年)回国后将这一教义带到兴福寺,从此,法相宗在这里落地生根,发扬光大。

Kofukuji Temple


With a history of more than 1,300 years, Kofukuji is one of Japan’s oldest and most prominent Buddhist temples.


It was one of the Seven Great Temples of Nara, which was Japan’s capital during the Nara period (710–794). Its history begins in 669, when Kagami no Okimi (d. 683) founded a Buddhist chapel, Yamashina Temple, in modern-day Kyoto Prefecture to pray for her sick husband Fujiwara no Kamatari (614–669). The temple was moved to Umayasaka in Nara Prefecture in 673 (when it was renamed Umayasaka Temple) and then to its present location after the capital was established here in 710. Backed by founding patron Fujiwara no Fuhito (659–720), the temple was renamed Kofukuji, the Temple that Generates Blessings, a reference to the Vimalakirti Sutra.


Kofukuji was established as a leading center in the Hosso (Ch. Faxiang) philosophical tradition of Buddhism. It was spread by seventh-century Chinese monks and holds that all phenomena are representations created by the mind that appears to experience them. The monk Genbo (d. 746) introduced these teachings to Kofukuji, where they have been transmitted and practiced ever since.


The temple expanded rapidly under the patronage of the court and the Fujiwara clan, and merged with nearby Kasuga Taisha Shrine, the ancestral Shinto shrine of the Fujiwara clan. The temple became the dominant political force in the region. In the Kamakura (1185–1333) and Muromachi (1336–1573) periods, it had a shogunal mandate to oversee Yamato Province.


In the 15th century, Kofukuji entered a period of decline and in 1717 suffered a catastrophic fire that destroyed most of the complex. In the early Meiji era (1868–1912), Kofukuji was targeted by the anti-Buddhist policies of the central government, forcibly separated from Kasuga Taisha Shrine, and ultimately abandoned by its monks. Eventually Kofukuji obtained permission to reestablish itself as a religious institution, and flourishes today as the head temple of the Hosso school of Buddhism.


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