Title Gosha Daimyojin Shrine

  • Saitama
Topic(s):
Historic Sites/Castle Ruins Shrines/Temples/Churches World Heritage (Natural or Cultural)
Medium/Media of Use:
Pamphlet Web Page App, QR code, etc.
Text Length:
≤250 Words
FY Prepared:
2021
Associated Tourism Board:
kumagayashi bunkaisanhozonjigyo jikkoiinkai
Associated Address:
1511, Menuma, Kumagaya-shi , Saitama

五社大明神


五社大明神は、本殿の裏にある赤と黒に塗装された広い木造の神社です。本殿の建設を監督した林正清(1678~1753年)の息子、林正信(1736~1802年)が、本殿と同時期に建立したと考えられています。後に火災で崩壊してしまいますが、1783年に再建されています。塗装については、2009年に復元されています。国の登録有形文化財に指定されています。


左右の切妻には、懸魚の彫刻が装飾されています。花のモチーフで、赤色に細部は黒色で仕上げられています。懸魚は、神社仏閣で一般的に見られる特徴で、初期のものだと火災から家を守るものとして魚型のものが多く見られます。江戸時代(1603~1867年)より、花や鳥などのデザインも見られるようになりました。


五社大明神


五社大明神位於本殿(正殿)聖天堂後方,被登錄為國家物質文化財產。它是一個寬度較大的木造神社,外面塗成了紅黑二色。人們認為這座神社可能與本殿的建造時間相同,由林正信(1736-1802)建造,他是督造聖天堂的林正清(1678-1753)的兒子。神社毀於之後的一場大火,並於1783年重建,而它獨特的顏色是在2009年才得到修復。

這座神社左右兩側的人字屋簷都配有叫做「懸魚」的建築裝飾。這些彎曲的垂飾組成花卉圖案,以紅色為基調,配以黑色細節。懸魚是神社和寺廟常見的設計元素,早期多為魚的形狀,也許是為了預防火災。到了江戶時代(1603-1867),懸魚開始被雕刻成花鳥形狀。

五社大明神


五社大明神位于本殿(正殿)圣天堂后方,被登录为国家物质文化财产。它是一个宽度较大的木造神社,外面涂成了红黑二色。人们认为这座神社可能与本殿的建造时间相同,由林正信(1736-1802)建造,他是督造圣天堂的林正清(1678-1753)的儿子。神社毁于之后的一场大火,并于1783年重建,而它独特的颜色则在2009年得以修复。

这座神社左右两侧的人字屋檐都配有叫做“悬鱼”的建筑装饰。这些弯曲的垂饰构成花卉图案,以红色为基调,配以黑色细节。悬鱼是神社和寺庙常见的设计元素,早期多为鱼的形状,也许是为了预防火灾。到了江户时代(1603-1867),悬鱼开始被雕刻成花鸟形状。

Gosha Daimyojin Shrine


Gosha Daimyojin is a wide wooden shrine located behind the main hall. The shrine is painted red and black and was likely built at the same time as the main hall by Hayashi Masanobu (1736–1802), the son of Hayashi Masakiyo (1678–1753), who oversaw the hall’s construction. The shrine was later destroyed by fire and rebuilt in 1783. Its colors were restored in 2009. The shrine is a Nationally Registered Tangible Cultural Property.


The gables on the left and right side are decorated with carved gegyo pendants. These curved pendants have floral motifs and are painted red with black details. Gegyo are common features of shrine and temple design, and early examples were carved in the shape of fish (the gyo in gegyo means fish), perhaps for protection against fire. During the Edo period (1603–1867) gegyo was also carved in the shape of flowers and birds.


Search