標題 北前船

  • 福井
類別:
飲食、飲食文化 地區的特產品
媒體用途種類:
手冊
字數:
250以下
編寫年度:
2019
地區協議會名稱:
OBAMAshokutononokeishochijikkoiinkai

kitamae-bune


Obama was well positioned not only for overland trade routes but also for sea trade. It was a port of call for the kitamae-bune merchant ships, which traveled between Osaka and Hokkaido during the Edo period and the Meiji era (1868–1912). The ships brought kelp and herring into the Wakasa region, and carried roof tiles from Wakasa to northern destinations. These roof tiles were particularly resistant to the cold and were loaded on ships for extra weight to stabilize them as they sailed back northward. Those very tiles from Obama can still be seen today on warehouse roofs along Otaru Canal in Hokkaido.


北前船

陸上の貿易ルートに加えて、小浜港は海上貿易に非常に適した位置にありました。 江戸時代(1603年~1867年)および明治時代(1868~1912年)に、小浜は北前船の寄港地でした。これらの船は大阪と北海道を結んで行き来しました。昆布とニシンは若狭地方に持ち込まれ、若狭瓦は特に寒さに強く、航行する際に安定させるための重しとして船に積まれていました。今日でも、それは北海道の小樽運河沿いの倉庫の屋根で見ることができます。


北前船


小滨港地理位置十分优越,不仅陆路贸易发达,也非常适合发展海上贸易。江户时代(1603-1867)和明治时代(1868-1912),小滨是往返于大阪和北海道之间的“北前船”的停靠港口。这些船为若狭带来海带和鲱鱼,北归时则会满载若狭瓦,用这种极为耐寒的瓦片来做压舱物以保持船体稳定。北海道小樽运河沿岸仓库屋顶上,至今仍可以看见这些从小滨运出的瓦片。

北前船


小濱港地理位置十分優越,不僅陸路貿易發達,也非常適合發展海上貿易。江戶時代(1603-1867)和明治時代(1868-1912),小濱是往返於大阪和北海道之間的「北前船」的停靠港口。這些船為若狹帶來昆布和鯡魚,而回程時則會滿載耐寒的若狹瓦,用這種極為耐寒的瓦片來做壓艙物來保持船體穩定。北海道小樽運河沿岸的倉庫屋頂上,至今仍可看見這些從小濱運出的瓦片。

重新搜尋