Title Hakone Museum of Art (Moss Garden)

  • Kanagawa
Topic(s):
Historic Sites/Castle Ruins Fine Arts/Performing Arts/Traditional Crafts Public Works & Institutions (Museums, etc.)
Medium/Media of Use:
Web Page
Text Length:
≤250 Words
FY Prepared:
2019
Associated Tourism Board:
hakoneDMO(ippanzaidanhojinhakonemachikankokyokai)

箱根美術館(苔の庭)


箱根の湿潤気候は、多くの種類の苔に適しており、この地域全体の老木の表面や森の中に見ることができます。それでも、箱根美術館の庭に展示されている苔の種類の豊富さは驚異的です。ここでは約130種の苔が200本以上のモミジの木陰で育っていますが、これは岡田茂吉(1882年—1955年)が集めたものです。彼はこの美術館の設立者で、日本、中国、南アジアの古美術品の熱心な収集家でした。美術館と庭があるのは強羅で、ここは、1920年代から高級別荘地として有名です。岡田は、第二次世界大戦後、天文学的数字だったこの地域の地価が若干勢いを失った時に、戦時中に放置されていた日本庭園を購入しました。やや小さめの区画は、数万年前に早雲山が噴火した時の溶岩流が形成したものです。今でも大きな火山岩がいろんな場所で見られます。岡田はこれらの大きな岩の位置を自分の希望通りに変えさせ、公園の残りの部分を自分の好みで設計しようとしました。彼は、京都の苔庭に着想を得て、強羅の区画が十分に披露できるようなものに仕上がるまで、日本全国から植物を集めました。箱根美術館と苔庭は1952年に公開され、現在もどこか異世界のような独特の外観を保っています。


箱根美術館(青苔庭園)


對大多數苔蘚類植物而言,箱根的濕潤氣候為它們的生長繁衍提供了得天獨厚的條件,其身影在當地的老朽樹木表面和樹林中舉目可見。儘管如此,箱根美術館的庭園內所展示的苔蘚種類目不暇給,仍是讓人讚嘆不已。在這裡,約130種苔蘚類植物,生長在200多株日本紅楓的樹蔭裡。它們的收集者岡田茂吉(1882-1955)是這座美術館的創立者,同時也是日本、中國以及南亞古代美術品的熱心收藏家。坐擁美術館和庭園的強羅,自1920年以來,一直是遠近馳名的高級別墅區。這一帶的地價曾創下天文數字,但在第二次世界大戰後一度陷入低潮,岡田茂吉抓緊時機,買下這座戰時疏於維護的日本庭園。這片園地帶有坡度且面積略小,形成於數萬年前附近的早雲山噴發,由熔岩流彙聚而成,因此大塊的火山岩隨處可見。岡田茂吉試圖依自己的意願,變更這些巨岩的位置,並根據自身愛好設計公園的其他部分。他從京都的青苔庭園得到靈感,自日本全國各地收集植物,裝點庭園,直到能充分地展現強羅地區的獨具一格。箱根美術館和青苔庭園至今仍保持著特殊的外觀,如夢似幻,宛如仙境。

箱根美术馆(青苔庭园)


对大多数苔藓类植物而言,箱根的湿润气候为它们的生长繁衍提供了得天独厚的条件,其身影在当地的老朽树木表面和树林中随处可见。尽管如此,箱根美术馆的庭园内所展示的苔藓种类之丰富,仍是让人叹为观止。在这里,约130种苔藓类植物,生长在200多株日本红枫的树荫里。它们的收集者冈田茂吉(1882-1955)是这座美术馆的创立者,同时也是日本、中国以及南亚古代美术品的狂热收藏家。坐拥美术馆和庭园的强罗,自1920年以来,一直是闻名遐迩的高级别墅区。这一带的地价曾创下天文数字,但在二战后一度进入缓冲区,冈田茂吉则看准时机,购入了这座战时疏于维护的日本庭园。带有坡度且面积略小的这片园地,形成于数万年前附近的早云山喷发,由熔岩流汇聚而成,因此大块的火山岩随处可见。冈田茂吉试图按照自己的意愿,改变这些巨岩的位置,并根据自身喜好设计公园的其余部分。他从京都的青苔庭园获得灵感,自日本全国各地收集植物,装点庭园,直至能充分地展现强罗地区的与众不同。箱根美术馆和青苔庭园至今仍保持着独特的外观,如梦似幻,宛若仙境。

Hakone Museum of Art (Moss Garden)

The wet climate of Hakone is perfect for many types of moss, which can be seen on old trees and in woods throughout the area. Still, the variety on display in the garden of the Hakone Museum of Art is extraordinary. Growing in the shadow of some 200 Japanese maple trees, the roughly 130 kinds of moss here were amassed by Okada Mokichi (1882–1955), the founder of the museum and an avid collector of ancient Japanese, Chinese, and South Asian art. The museum and garden are located in Gora, which has been known for its luxurious vacation homes since the 1920s. After World War II, when the price of land in the area was somewhat less astronomical than before, Okada purchased a former Japanese-style park left unattended during the war. Its slanted, relatively narrow plot was formed by lava flows when nearby Mt. Soun erupted tens of thousands of years ago, with large volcanic rocks still found here and there. Okada had these boulders rearranged according to his wishes and went about designing the rest of the park to his liking. Inspired by the moss gardens of Kyoto, he sourced plants from all around Japan until the Gora plot looked sufficiently presentable. The Hakone of Museum of Art and its garden were opened in 1952, and retain their distinctive, somewhat otherworldly appearance today.


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