タイトル 生野鉱山寮馬車道跡 施設情報

  • 兵庫県
ジャンル:
史跡・城跡 建造物・施設
媒体利用区分:
看板
ワード数:
250以下
作成年度:
2018年
地域協議会名:
日本遺産「銀の馬車道・鉱石の道」推進協議会

This path is part of the historical Silver Mine Carriage Road (the Ikuno Kozanryo Bashamichi, now known as the Gin no Bashamichi) completed in 1876. The road was built to transport silver and other metals mined in the mountains of northern Hyogo down to the Shikamatsu port in Himeji. Its designer, the French engineer Leon Sisley (1847–1878), used the macadam style of road construction widespread in Europe at the time. As the first of its kind in Japan, the Silver Mine Carriage Road is an example of industrialization during the Meiji Period (1868–1912).

Here, the segment of original road is roughly 100 meters long and curves around an Edo-period (1603–1867) pond lined with cherry trees. Large stones used to support the sides of the road are visible along one edge. This is the only part of the road that is preserved in its original state with all its layers intact.

生野礦山寮馬車道遺跡


這裡是「生野礦山寮馬車道」(今「銀之馬車道」)的一部分。馬車道於1876年竣工開通。興建這條道路的目的在於,更高效地將採礦物資從姬路的飾磨津運往兵庫縣北部的生野礦山。馬車道由法國工程師萊昂·希思黎(Leon Sisley, 1847-1878)設計,採用了當時歐洲廣泛運用的馬卡丹式碎石築路法。馬車道是日本第一條高速產業道路,也是明治時代(1868-1912)具有代表性的現代工業遺產。

此處發現的道路約100公尺長,是馬車道僅存的一段。道路沿著一座具有400多年歷史的池塘延伸,岸邊種滿了櫻花樹。至今,路基兩側的大石仍清晰可辨。

生野矿山寮马车道遗迹


这里是“生野矿山寮马车道”(今“银之马车道”)的一部分。马车道于1876年竣工开通。修建这条道路的目的在于,更高效地将采矿物资从姬路的饰磨津运往兵库县北部的生野矿山。马车道由法国工程师莱昂·希思黎(Leon Sisley, 1847-1878)设计,采用了当时欧洲十分普及的马卡丹式碎石筑路法。马车道是日本第一条高速产业道路,也是明治时代(1868-1912)具有代表性的现代工业遗产。

此处发现的道路约100米长,是马车道如今仅存的一段。道路沿着一座具有400多年历史的池塘延伸,岸边樱花树成行。至今,路基两侧的大石仍清晰可辨。

이곳은 1876년에 완공된 ‘이쿠노 광산료 마찻길’(현재의 ‘은의 마찻길’)의 일부입니다. 이 길은 히메지의 시카마항에서 효고현 북부에 있는 이쿠노 광산으로 광공업 관련 자재 등을 효율적으로 운반하기 위해 건설되었습니다. 설계자인 프랑스인 기사 레옹 시슬레(1847-1878년)는 당시 유럽에서 널리 사용되던 머캐덤 공법(쇄석을 사용한 도로 포장 양식)을 채용했습니다. 일본 최초의 산업고속도로로서 은의 마찻길은 메이지 시대(1868-1912년)를 대표하는 근대화 산업유산입니다.

이곳에서는 약 100m에 걸쳐 벚나무로 둘러싸인 400년 넘은 연못을 따라 마찻길의 일부가 발견되었습니다. 또한, 도로 양쪽을 지탱하기 위해 사용된 큰 돌을 볼 수 있습니다. 이곳은 유일하게 현존하는 은의 마찻길입니다.

これは1876年に完成した歴史的な「銀の馬車道」(現在は銀の馬車道として知られている生野鉱山寮馬車道)の一部である。この道は兵庫県北部の山で採掘された銀や他の金属を姫路にある飾磨津港まで運ぶために建設された。その設計者であるフランス人の技師レオン・シスレー(1847-1978)は,当時ヨーロッパで広く用いられていたマカダム様式[採石を用いる道路舗装様式]の道路建設を採用した。その種の日本の最初のものとして,銀の馬車道は明治時代(1867-1912)の産業化の例である。

ここでは,初めの頃の道路の一部がおよそ100メートルの距離であるが,桜の木で縁取られた江戸時代の池の周りを巡っている。道路の両側を支えるために使われた大きな石垣はその縁に沿って見ることができる。ここがすべての建設の層が手を触れられないままで元の状態で保存されている道路の唯一の部分である。

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