A 100-meter stretch of the historical Silver Mine Carriage Road (the Ikuno Kozanryo Bashamichi, now known as the Gin no Bashamichi) has been preserved in Kamikawa. Finished in 1876, this road was the first macadam-style road built in Japan.. Curving around a pond lined with cherry trees, this section of road is remarkably preserved and a part of the road was excavated in order to study its construction in 2016. The scenery is also largely unchanged since the late nineteenth century.
タイトル 生野鉱山寮馬車道跡 施設情報
- 兵庫県
- ジャンル:
- 史跡・城跡 建造物・施設
- 媒体利用区分:
- パンフレット
- ワード数:
- 250以下
- 作成年度:
- 2018年
- 地域協議会名:
- 日本遺産「銀の馬車道・鉱石の道」推進協議会
- 位置情報:
- 兵庫県神崎郡神河町吉冨
生野礦山寮馬車道遺跡
神河町保留了一段長約100公尺的「生野礦山寮馬車道」(今「銀之馬車道」),沿著一座岸邊櫻花樹成行的池塘而行。馬車道於1876年竣工開通,是日本第一條用馬卡丹式碎石築路法修建的道路,也是日本最早的高速產業道路。2016年,馬車道的部分路段被發掘出來,至今狀態保持良好。自19世紀晚期以來,此處的景觀幾乎沒有變化。
生野矿山寮马车道遗迹
神河町保留了一段长约100米的“生野矿山寮马车道”(今“银之马车道”),沿着一座岸边樱花树成行的池塘延伸。马车道于1876年竣工开通,是日本第一条用马卡丹式碎石筑路法修建的道路,也是日本最早的高速产业道路。2016年,马车道的部分路段被发掘出来,迄今保存状态良好。自19世纪晚期以来,此处的景观几无变化。
가미카와초에는 ‘이쿠노 광산료 마찻길’(현재의 ‘은의 마찻길’)이 100m에 걸쳐 남아있습니다. 1876년 건설된 이 도로는 일본에서 처음으로 머캐덤 공법이라는 기술을 사용한 산업고속도로였습니다. 벚나무로 둘러싸인 연못 주위를 따라 있으며, 2016년 도로의 일부가 발굴되어 지금도 양호한 상태로 남아있습니다. 경관도 19세기 후반부터 거의 변하지 않았습니다.
100メートルに伸びる歴史的な「銀の馬車道」(現在は銀の馬車道として知られている生野鉱山寮馬車道)は、神河に保存されている。1876年に,この道路はマカダム技術を使って建設された日本で初の道路であった
桜の木で縁取られた池の周りを巡っており,道路のこの部分はしっかりと保存され、2016年にその建設を研究するために道路の一部が発掘された。景観もまた19世紀後半以来ほとんど変わっていない。
再検索